Manager, który chce być liderem, powinien charakteryzować się kilkoma istotnymi cechami. Musi dobrze wyznaczać cele, wprowadzać zmiany, budować porozumienie oraz kreatywnie rozwiązywać problemy. Niektórzy wymienione cechy posiadają w wersji wrodzonej, inni muszą się ich nauczyć. Niezwykle pomocne są coaching studia, dzięki którym łatwiej sprostać codziennym, trudnym zadaniom.

Poprawa kompetencji

Lider grupy lub manager jawi się jako osoba kompetentna. Już na etapie aplikowania do takich zadań jest oceniany pod kątem konkretnych cech, które mogą mu pomagać w pracy. Coaching studia to pomysł na to, aby wzmocnić kompetencję osoby, która już jest zawodowcem w swoim fachu. Nauka pomaga jednostkom i organizacjom rozwijać ich potencjał. Dzięki fachowym poradom można łatwiej pokonywać przeszkody i bariery wzrostu, kreować kolejne cele i sukcesywnie je osiągać. Rolą lidera jest motywować zespół do bardziej wydajnej pracy. Pracownik doceniony działa elastycznie, jest skłonny do współpracy, chętniej podejmuje się nawet trudniejszych wyzwań. Fachowe szkolenie w dziedzinie coachingu to także nabywanie cennej umiejętności łagodzenia sytuacji stresowych, a nawet kryzysowych. Poprawiają się relacje w obrębie zespołu, na czym korzysta cała firma.

Zyski to nie wszystko

Siłą napędową w życiu są wartości, jakie się wyznaje. Dotyczy to zarówno osób, jak i firm, budujący własny dekalog zasad, które powinno się przestrzegać. Wbrew powszechnej opinii korporacja nie jest miejscem, nastawionym wyłącznie na zyski. Klienci i konsumenci są zainteresowani produktami oraz usługami, ale zwracają także uwagę na pozostałe aspekty firmy, z którą współpracują lub są jej klientami. Coaching studia to nauka, która pomaga także wypracować właściwy wizerunek firmy. Idealnie, jeśli konkretna marka może wpisać się w jakiś modny trend, na przykład ekologię, zdrowie, bezpieczeństwo pracowników, innowacyjność, etykę, odpowiedzialność za środowisko, przejrzystość w działaniach, uczciwość, rozwój wiedzy, filantropię. Polecane idee nie mogą być tylko działaniem na zewnątrz, muszą obowiązywać wszystkich pracowników. Najważniejsze punkty muszą się znaleźć w przekazie medialnym, jaki firma lub marka chce adresować do obecnych i potencjalnych klientów.

Idealna współpraca

Coaching managerski to układ trzech stron: managera, sponsora oraz coacha. Wszyscy muszą ustalić wspólne metody współpracy i reguły postępowania. Coaching studia to konkretna wiedza, ale trzeba ją będzie dostosować do specyfiki przedsiębiorstwa, w którym pracuje manager. Słuchacze studiów poznają narzędzia skutecznego zarządzania z obszaru neurloeadershipu. Uczą się jak wzmocnić potencjał całego przedsiębiorstwa, działając na ogół pracowników oraz poszczególne działy. Nie da się tego osiągnąć bez dużej dawki neuropsychologii, dołożonej do codziennej komunikacji. Kadra zarządzająca zyskuje odpowiednie kompetencje wyższego szczebla. Coaching jest niezwykle cennym doświadczeniem. Dlatego pojawia się także jako temat wielu spotkań i szkoleń. Jednak kilka spotkań ma zupełnie inną wartość niż wiedza, nabywana przez kilka semestrów.

Poprawa kompetencji pracownika nie jest kwestionowaniem jego dotychczasowych umiejętności. To nabywanie nowej wiedzy, niezwykle cennej dla właściwego funkcjonowania firmy i jej pracowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.