Prowadząc biznes stacjonarnie mamy ograniczoną liczbę klientów. Duża ich część znajduje się właśnie w Internecie. Warto tak dopasować aby mogli go łatwo znaleźć, a jak lepiej jak nie poprzez założenie sklepu internetowego?

Inwestycja w sklep internetowy

Większość sklepów w swojej ofercie posiada równolegle do stacjonarnego także sklep internetowy. Zbudowanie całości to na pewno inwestycja, tylko należy zadbać aby była opłacalna.

Co nam da sklep internetowy

Po pierwsze będziemy bardziej dostępni dla użytkowników z innych regionów. Nasza marka będzie bardziej rozpoznawalna. Zwiększy się sprzedaż produktów. Będziemy mogli pozwolić sobie na rozszerzenie asortymentu. I zwyczajnie powiększy się nam zysk z naszego interesu. Jednak warunkiem jest duża ilość asortymentu oraz jego różnorodność.

Jak powinien wyglądać dobrze zrobiony sklep internetowy

Najbardziej popularną i najłatwiejszą w obsłudze platforma do tworzenia sklepu internetowego jest Shopper.

Powinien być prosty w obsłudze

Jak najbardziej jest aktualna zasada trzech kliknięć. Czyli wybór produktu, przejście do uzupełnienia adresu dostawy i płatność. Im mniej klient musi uzupełnić tym mniejsza szansa, że się wycofa.

Responsywny

Chodzi o to, aby równie wygodnie się go obsługiwało z poziomu komputera, tableta czy smartfona. Małe ikonki, w które trzeba kliknąć aby dodać produkt do koszyka czy zasłaniające cały ekran okienko o newsletterze zniechęcają odbiorców.

Zawartość

Czyli oprócz zdjęć produktów również ich opis. Błędem, bardzo obniżającym ranking w Google jest kopiowanie opisów z innych stron np. producenta. Druga kwestia to jakość opisów. Mają one za zadanie jak najlepiej przedstawić produkt, zawierać frazy kluczowe, a przy tym być zgodne z zasadami języka polskiego i łatwe do czytania.

Pozycja w Google

Kiedy po wpisaniu przedmiotów jakie sprzedajemy okazuje się, że nas sklep jest na 3 czy kolejnej stronie wyników, należy zwrócić uwagę na pozycjonowanie.

Content

Jest to cała zawartość naszego sklepu. Dużą rolę odgrywają wspomniane wcześniej opisy. Ich jakość to podstawa w budowaniu swojej pozycji. Innym miejscem gdzie możemy umieszczać nowe treści będzie blog. Im bardziej konkretny, więcej porad w nim szukanych przez internautów tym większą osiągniemy pozycję.

Inwestycja w sklep internetowy będzie na pewno bardzo opłacalna, ale pod warunkiem jeśli zostanie ona zaplanowana i zrealizowana dobrze. Oprócz samego założenia sklepu ważne jest też budowanie cały czas jego zawartości, dopasowanie do użytkowników oraz pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.

Artykuł powstał przy wsparciu merytorycznym agencji marketingowej Bird Code tworzącej sklepy internetowe w Rzeszowie.

One thought on “Co zrobić gdy sklep internetowy nie zwraca pieniędzy”

  1. Moim zdaniem najłatwiej i najprościej zlecić to specjalistom. Jednak też trzeba dobrze wybrać, aby firma była kompetentna i zrobiła to w rozsądnej cenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.