Praca zdalna wymusiła na przedsiębiorcach i zatrudnionych reorganizację dotychczasowego porządku. Obecnie w wielu przypadkach obowiązki zawodowe wykonywane są z domu, co wymaga od zatrudnionych przygotowania warunków pracy sprzyjających efektywnemu realizowaniu powierzonych zadań. Jak urządzić domowe biuro w kilku krokach? Czy wizyta w sklepie papierniczym będzie konieczna i czy planowanie stanowiska pracy w domu ma sens?

Strefa pracy oddzielona od reszty domu

Kluczowym aspektem przy organizacji domowego biura jest umiejętne oddzielenie go od reszty mieszkania. Dobrze, by praca wykonywana była w osobnym pomieszczeniu, które nie będzie kojarzyć się z odpoczynkiem i relaksem. Jeśli rozwiązanie to nie jest możliwe, wystarczy wyznaczyć w domu miejsce, które przeznaczone będzie wyłącznie na życie zawodowe. To ważne, ponieważ przenikanie obowiązków prywatnych i zawodowych nie jest korzystne z punktu widzenia efektywności. Domowe biuro musi więc wyznaczać pewne granice pomiędzy obiema strefami.

Organizacja stanowiska roboczego

Po wyznaczeniu miejsca pracy ważna jest jego organizacja. Zanim udamy się do sklepu papierniczego trzeba zatroszczyć się o meble i sprzęt biurowy potrzebne w pracy. Biurko lub stolik dobrze ustawić przy oknie, skąd docierać będzie dużo światła dziennego. Blat powinien być na tyle duży, by ułatwić swobodne korzystanie z komputera oraz uzupełnianie dokumentów. Jeśli to możliwe, warto zdecydować się na biurka z regulacją wysokości blatu. Równie istotne jest krzesło, podpierające kręgosłup, kark i łokcie. Do wielogodzinnej pracy przy komputerze najlepiej wybrać fotel biurowy, gdyż jego ergonomiczne kształty i możliwość regulacji ograniczą ból pleców i szyi. Oprócz mebli do domowego biura wstawić warto drukarkę i skaner, ułatwiające pracę z dokumentami.

Sklep papierniczy – co kupić do domowego biura?

Kolejnym krokiem jest zakup wyposażenia do biura. Pod ręką dobrze jest mieć długopisy, ryzę papieru do drukarki oraz spinacze i pinezki. Odwiedzając sklep papierniczy nie można zapomnieć o karteczkach do notatek, czy kolorowych zakreślaczach i długopisach. Niezbędne mogą okazać się również planery i kalendarze. Brulion z podziałem na dni, tygodnie i miesiące pozwoli sprawniej organizować pracę i trzymać dyscyplinę. Alternatywą może być tablica korkowa do przypinania najważniejszych informacji i zadań do wykonania. Oprócz tego w sklepie papierniczym dobrze jest kupić kalkulator, stojak na długopisy, nożyczki, zszywacz i dziurkacz, niezbędne w każdym biurze. Można je kupić stacjonarnie lub zdecydować się na zamówienie online. Sklepy internetowe jak Biuronimo.pl pozwalają skompletować pełne wyposażenie biura bez wychodzenia z domu.

Czy wymienione akcesoria opłaca się kupować w perspektywie zakończenia pracy zdalnej i powrotu do biura? Oczywiście! Część z nich przyda się w domu, pozostałą natomiast zabrać można ze sobą. Artykułów biurowych nigdy za wiele.

Porządek na biurku i w dokumentach

Ostatni krok stanowi troskę o utrzymanie porządku. W domowym biurze nie może zabraknąć segregatorów, koszulek na dokumenty oraz tekturowych teczek z gumką. Pod ręką dobrze mieć też kosz na zbędne papiery oraz półki na dokumenty. Czystość komputera i biurka będzie zachowana dzięki stosowaniu chusteczek i ściereczek nawilżających. Sprężone powietrze pomoże z kolei usunąć okruchy i kurz z trudno dostępnych miejsc, jak klawiatura, czy blat pod drukarką. Uporządkowane miejsce pracy jest mniej dekoncentrujące i sprzyja efektywnemu wykonywaniu zadań.

Pracując z domu zadbaj nie tylko o odpowiednie miejsce pracy, ale także o regularne przerwy. Staraj się nie siedzieć kilka godzin w jednej pozycji ciała, wietrz pomieszczenie, w którym przebywasz i daj oczom odpocząć od ekranu komputera. W ten sposób praca zdalna będzie przyjemniejsza.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.