Coraz więcej osób przenosi swoje biura do domu – jedni wykorzystują możliwość pracy zdalnej, inni przechodzą na własne działalności gospodarcze. Część wydziela przestrzeń na biurko w salonie lub sypialni, część ma osobne pomieszczenia, w których urządza się tak, żeby było im wygodnie. Bez względu na to, w której grupie jesteście, do pracy potrzebujecie zazwyczaj nie tylko komputera, lecz także innych urządzeń i artykułów biurowych. Co przydaje się najczęściej?

Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na zachowania pracodawców i pracowników. Wiele firm ze względu na sytuację na świecie musiało wdrożyć procedury umożliwiające pracę zdalną, a część uruchomić te, które już istniały, ale na szerszą skalę. Niektóre osoby dotychczas zatrudnione na etacie zdecydowały się założyć własne działalności i albo pozostać na kontrakcie u dotychczasowego pracodawcy, albo szukać zleceń na własną rękę. Każdy z tych kroków wiązał się z koniecznością stworzenia biura w swoim domu. Które urządzenia poza komputerem i jego osprzętem okazywały się przydatne w takiej sytuacji? Jaki sprzęt biurowy warto kupić wtedy, gdy rozpoczyna się pracę zdalną?

Urządzenia biurowe przydatne w domowym biurze

Zacznijmy od urządzeń biurowych. Osoby działające w branżach, w których codziennie przygotowuje się i drukuje bardzo dużo dokumentów, w zasadzie nie mogą funkcjonować bez niszczarek. Trudno sobie wyobrazić, żeby ktoś, kto odpowiada na przykład za księgowość, musiał ręcznie ciąć albo rozrywać błędnie wypełnione wnioski lub faktury wydrukowane przez przypadek. W domowym biurze przyda się mała niszczarka osobista, która nie zajmie dużo miejsca, a spełni swoją funkcję.

Jakie artykuły do biura warto mieć oprócz tego? Jeżeli tworzy się zestawienia dokumentów lub pisze długie teksty, można zainwestować w bindownicę. Te urządzenia kosztują stosunkowo niewiele – od około 260 zł za najprostszą wersję, a znacząco ułatwią pracę wtedy, gdy nie chce się korzystać z segregatorów.

Poza tym osoby z niektórych branż mogą również rozważyć zakup laminatorów. Przydają się do zabezpieczania dokumentów, tworzenia ogłoszeń, które wywiesza się w ogólnodostępnych miejscach albo produkcji papierniczej. Najtańsze zaczynają się od około 200 zł, ale trzeba pamiętać o foliach do laminacji.

Artykuły biurowe

Gdzie kupić urządzenia biurowe lub artykuły szkolne? Szeroką ofertę produktów ma m.in. sklep Kapitan Biuro: https://kapitanbiuro.pl

Artykuły do organizacji domowego biura

A jakie artykuły biurowe warto kupić na starcie? Na pewno segregatory, które ułatwią uporządkowanie dokumentów. Nawet, jeżeli na co dzień nie drukuje się zbyt dużo, gdzieś trzeba przechowywać faktury, umowy z klientami i inne papiery wymagające posortowania. Dodatkowo w segregatorach można umieścić skoroszyty albo przezroczyste koszulki i w ten sposób tworzyć zestawienia dokumentów np. dla jednego kontrahenta. Dobrym rozwiązaniem będą również teczki z gumką i spinacze lub zszywacze, którymi połączy się rachunki.

Jeśli lubicie widzieć najważniejsze informacje lub na bieżąco tworzyć listy zadań, do organizacji domowego biura warto wykorzystać tablice korkowe, kredowe albo suchościeralne i kolorowe karteczki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.