Realizacja kampanii online w modelu programatycznym to jedna z nowinek, jakimi posługują się specjaliści od digitalu. Dzięki temu łatwiej dobrać odpowiednie narzędzie do promocji konkretnego biznesu. Jak działają reklamy programmatic i dlaczego warto w nie inwestować?
Rewolucja w reklamie cyfrowej
Digital marketing to ogromna szansa dla reklamodawców. W tym szerokim pojęciu mieszczą się także reklamy programmatic. Ich skuteczność weryfikuje sam rynek, ponieważ już połowa zleceń na reklamę cyfrową opiera się na tym modelu. Ocenia się go jako efektywny i efektowny. Proces zakupu i sprzedaży reklam odbywa się automatycznie. Dokładnie tak samo jest dobierana grupa docelowa. Jak to wygląda w praktyce? W dosłownie kilkadziesiąt milisekund ocenia się, czy internauta będzie zainteresowany naszą reklamą, czy nie. Czy czynnik ludzki ma tutaj jeszcze jakieś znaczenie? Tak, to człowiek (klient) decyduje o tym, gdzie lub komu pokazać reklamę.
Reklama bez testowania grup odbiorców
Reklamy programmatic różnią się od tradycyjnych kampanii. W tej drugiej wersji należy skontaktować się z wydawcą i ustalać warunki transakcji kampanii online. Wszystko jest obliczone, nawet liczba odsłon reklamy lub kliknięć. Całość dociera do starannie wyselekcjonowanej grupy odbiorców, więc ich poszukiwanie obejmuje osobny etap. W Programmatic najważniejsza jest platforma SSP, czyli Supply Side Platform. To na niej określa się położenie reklamy, jej rozmiar, kontekst emisji. Gdzie kupujesz powierzchnię reklamową? Jako reklamodawca korzystasz z innej platformy – DSP, czyli Demand Side Platform.
Bieżąca optymalizacja kampanii
DSP to bardzo pojemne narzędzie. Określa się w nim komu wyświetlać kampanię reklamową. Co więcej, wszelkie działania podlegają natychmiastowej optymalizacji. Reklamy programmatic wymagają aktywności ze strony zleceniodawcy. Platformy SSP i DSP są ze sobą powiązane. Podobnych platform jest sporo, warto więc sprawdzić dostęp do ich powierzchni reklamowej. Z perspektywy zleceniodawcy istotne jest ustalenie, czy platforma DSP umożliwia zbieranie danych o użytkownikach. Ta cenna wiedza przydaje się przy opracowywaniu szczegółów kampanii.
Precyzyjne targetowanie i optymalizacja
Programmatic buying najchętniej wybierają największe marki, które sporo inwestują w reklamę. Nie chcą tracić czasu na szukanie przypadkowego odbiorcy. Cenią swój czas, więc precyzyjne targetowanie to dla nich główna zaleta tej kampanii. Automatyczne, skuteczne i szybkie dotarcie do wybranej grupy odbiorców w sieci ma różne oblicza. Wszystko zależy od celu kampanii – inaczej wygląda strategia nastawiona na sprzedaż, a inaczej kampania, w której chodzi o rozpoznawalność marki.
Zastanawiasz się, czy programmatic daje lepsze efekty kampanii? Wskaźnik kliknięć jest w nich dwa razy wyższy niż przy zwykłej e-reklamie.