Chatboty mogą być wykorzystane do wykonywania różnego rodzaju zadań, dzięki czemu obsługa klientów wkracza na jeszcze wyższy poziom. Dzięki możliwościom, jakie oferują te nowoczesne rozwiązania technologiczne, można odnieść wiele korzyści, a przy tym podnieść poziom satysfakcji klientów.

Czym są chatboty?

Chatbot jest nowoczesną formą komunikacji z klientem, opartą na sztucznej inteligencji. Dzięki wbudowanym algorytmom oraz modelom odpowiedzi, chatbot pozwala na udzielenie odbiorcy odpowiedzi w czasie zdecydowanie krótszym niż ma to miejsce w przypadku obsługi przez konsultanta.

Zastosowania chatbotów

Chatboty znajdują w dzisiejszym świecie bardzo wiele zastosowań. Najprostszym z nich jest opcja, na którą może pozwolić sobie właściwie każdy sklep – czyli udzielenie krótkiej informacji o godzinach pracy konsultantów oraz obietnica kontaktu, gdy ktoś będzie obsługiwał konto. Jednak oprócz tego, istnieją również zdecydowanie bardziej zaawansowane chatboty, które świetnie sprawdzają się przy udzielaniu innych, szczegółowych danych, takich jak:

  1. Informacja o przesyłce – uzyskanie informacji o przesyłce od chatbota może okazać się dużo szybszym rozwiązaniem niż w przypadku kontaktu z infolinią. Choć ostatecznie to człowiek ma większe możliwości jeśli chodzi np. o załatwienie spornej sprawy, to chatbot doskonale skraca czas niezbędny na uzyskanie odpowiedzi w standardowych sprawach;
  2. Porady dotyczące produktów – niektóre marki zaczynają wprowadzać chatboty wyposażone w algorytmy, które umożliwiają klientom pozyskanie także dość szczegółowych informacji dotyczących produktów. Marki modowe, a nawet beauty tworzą formularze pytań, dzięki którym klient może szybko i wygodnie uzyskać poradę dotyczącą doboru kosmetyków czy ubrań;
  3. Zakup produktów – choć chatboty nie pozwalają na dokonanie zakupu produktów jako takie, to mogą to zdecydowanie uprościć poprzez wklejenie linków, które będą świetnym ułatwieniem dla klientów. Po podaniu podstawowych parametrów, takich jak np. rozmiar obuwia, chatbot może podpowiedzieć, jakie modele są obecnie dostępne w sklepie w danym rozmiarze;
  4. Podpowiedzi – podpowiedzi mogą dotyczyć nie tylko branży beauty czy doboru rozmiarów, ale nawet… tworzenia całych stylizacji. Niektóre marki modowe zdecydowały się na wdrożenie rozwiązania, dzięki któremu możemy uzyskać jasną informację dotyczącą tego, jakie elementy stroju będą do siebie pasować!

Dlaczego warto?

Chatbot to nie tylko duża oszczędność czasu dla klienta, ale również możliwość lepszego delegowania zadań dla właściciela sklepu. Gdy pracownicy mniej czasu spędzają na odpowiadaniu na standardowe pytania, więcej uwagi mogą poświęcić tym osobom, które potrzebują wsparcia w nieco bardziej skomplikowanych sprawach dotyczących zamówień czy wyboru produktów.

Chatboty niosą za sobą wiele korzyści dla obydwu stron – zarówno odbiorców (kupujących), jak i sprzedawców. Ich wdrożenie może wymagać zmian w sposobie funkcjonowania sklepu, jednak są to rozwiązania, które warto wprowadzić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.