Wesele organizowane w innej części kraju, daleko od miejsca zamieszkania i codziennych obowiązków? Przeciętną polską parę taki pomysł zapewne zaskoczy, a jednak przybywa śmiałków, decydujących się na wzięcie ślubu poza własną gminą czy parafią. Jakie są zalety takiego rozwiązania? I jak się do niego przygotować pod względem organizacyjnym?
W uroczym miejscu, z dala od problemów
Organizując wesele, szuka się urokliwej lokalizacji. Najlepiej gdy sala jest naturalnie wkomponowana w otoczenie, czego przykładem może być http://www.zamek-gniew.pl/wesele. Rezerwujący taki obiekt otrzymują do dyspozycji klimatyczne wnętrza bankietowe i stylizowane pokoje noclegowe. Ponadto w hotelach mieszczących się w starych zamkach można też wziąć ślub w kilkusetletniej kaplicy. Organizacja wesela z dala od domu zwalnia rodziców państwa młodych z konieczności generalnych porządków, a nawet kosztownego remontu. Wszyscy członkowie rodziny mogą skupić się na pełniejszym przeżywaniu radosnych chwili, zamiast martwic brudnymi oknami lub niespodziewanymi usterkami. Przyjęcie w nieznanej i niekojarzonej z problemami scenerii pozwala się zrelaksować oraz przynajmniej na chwilę zapomnieć o wyzwaniach codzienności. Jeżeli przyszłych nowożeńców nie ogranicza lokalna oferta obiektów, mogą popuścić wodze fantazji i postawić na miejsce idealnie dopasowane do oczekiwań. Pięknych, pełnych uroku lokalizacji nie brakuje w różnych zakątkach kraju. Jest ich na tyle dużo, że podjęcie ostatecznej decyzji może stanowić pewne wyzwanie. Łatwiej będą miały pary dzielące ze sobą podróżnicze pasje. Podczas wspólnych wojaży jakieś miejsce z pewnością zachwyciło je szczególnie. Warto tam wrócić i pokazać jego urok pozostałym członkom rodziny. Podróże to też dobry motyw przewodni przyjęcia weselnego.
Przygotowania do ślubu poza miejscem zamieszkania
Latem wesele w województwie pomorskim oraz w innych częściach wybrzeża kusi szczególnie. Łagodniejszy klimat przekonuje przede wszystkim panny młode, martwiące się o wpływ upału na makijaż i samopoczucie w długiej sukni. Organizacja ślubu z dala od miejsca zamieszkania jest możliwa. Wymaga jednak wcześniejszego planowania. Najlepiej przygotować sobie dokładne listy rzeczy do zabrania na ten wyjątkowy wyjazd. Na ich szczycie powinny znajdować się niezbędne dokumenty. Te uzyska się w urzędzie stanu cywilnego, adekwatnym do aktualnego miejsca zameldowania. Przygotowujący się do ślubu kościelnego lub konkordatowego muszą udać się do swojej parafii w celu uzyskania zgody proboszcza, a także wzięcia świadectw chrztu. Lista dodatkowych obowiązków w pewnym momencie może zniechęcić. Nie należy się jednak zbyt szybko poddawać. Z dobrym planem, realizowanym wspólnie z przyszłym małżonkiem, wszystko się uda. A w dniu ślubu nie żałuje się przebywania w cudownym miejscu. Noclegi dla gości są przygotowane, tak samo jak sala i miejsce zawierania związku małżeńskiego. Jeżeli mimo wszystko ktoś czuje, że przygotowania takiej ceremonii go przerastają, zawsze można skonsultować się z zawodowym organizatorem wesel.