Choroby serca są jednym z najpoważniejszych schorzeń i mogą prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych, zwłaszcza w przypadku osób w podeszłym wieku. Dlatego też warto sprawdzić, jak profilaktycznie zadbać o serce seniora!

Prawidłowe odżywianie to podstawa

Odpowiedni sposób odżywiania jest kluczowy nie tylko gdy chodzi o utrzymanie masy ciała (choć to także istotna kwestia w zakresie profilaktyki chorób serca), ale również gdy idzie o ogólne zapobieganie występowaniu chorób.

Jak zatem odżywiać się, by chronić się przed schorzeniami układu sercowo-naczyniowego? Regularność to podstawa: należy spożywać 4 do 5 posiłków dziennie, w odstępach około 3 godzin. Co istotne, śniadanie należy spożyć nie później niż do 2 godzin po przebudzeniu się, co oznacza że odkładanie pierwszego posiłku np. na „po zakupach” czy „po dotarciu do pracy” nie jest zdrowym pomysłem!

Dodatkowo, warto zadbać również o jakość posiłków. Kwestią o pierwszorzędnym znaczeniu jest oczywiście duża ilość warzyw i owoców, a także zakup dobrej jakości mięsa. Aby uniknąć nadmiernego przyrostu masy ciała – zwłaszcza gdy senior ma do tego tendencję – dobrym rozwiązaniem jest także ograniczenie posiłków mącznych.

Papierosom mówimy nie!

Palenie papierosów nie jest zdrowe i nie trzeba o tym przypominać chyba nikomu. Dobrze jest jednak pamiętać również o tym, że nie tylko aktywne, ale także bierne palenie papierosów może nieść za sobą wiele negatywnych konsekwencji zdrowotnych. Dlatego też nawet jeśli senior sam nie pali papierosów, powinien ponadto unikać przebywania w obecności osób, które to robią. Dobrym rozwiązaniem może być np. ustalenie z uzależnionymi od tytoniu gośćmi bądź domownikami, by palili jedynie na balkonie czy tarasie. W ten sposób można uchronić seniora, a także pozostałe osoby niepalące, przed szkodliwym wpływem dymu tytoniowego.

Aktywność fizyczna jest ważna

Nie można zapominać również o odpowiedniej dawce aktywności fizycznej. W tej kwestii istnieje dość duża dowolność: senior może wybrać coś, co lubi najbardziej – czy to zajęcia na basenie, czy nordic walking, czy po prostu długie spacery. Grunt to zachowanie odpowiedniego poziomu aktywności fizycznej, który stanowi doskonałe działanie profilaktyczne, chroniące przed chorobami serca!

Nie zaniedbuj badań

Wreszcie – nawet najlepsze działania profilaktyczne nie są w stanie uwzględnić wszelkich czynników genetycznych lub środowiskowych, jakie mogą sprawić, że u seniora pojawią się rozmaite dolegliwości ze strony układu sercowo-naczyniowego. Dlatego też kwestią równie istotną co zapobieganie jest także regularne badanie, zwłaszcza seniorów jako osób szczególnie narażonych na ryzyko wystąpienia schorzeń serca. Wykonanie raz do roku kompletu podstawowych badań zleconych przez lekarza może pomóc we wczesnym wykryciu wielu schorzeń, a co za tym idzie – wdrożyć leczenie na czas!

Profilaktyka chorób serca nie jest taka trudna. Zobacz więcej na: https://panobeauty.com/ i zadbaj o zdrowie swoje lub bliskiego Ci osoby starszej w najlepszy możliwy sposób!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.